Už ve chvíli, kdy se má nějaká firma založit, je třeba mít pro tuto nějaké sídlo. Je třeba nějaký objekt s adresou, jež by se uvedla úřadům a jež by posléze kromě těchto sloužila i zákazníkům takového podniku jako kontaktní místo. A navíc může jít v případě takového sídla současně i o objekt, ve kterém se také podniká, kde se pracuje a prodává, což ale už tak nezbytné není.
Každý podnikatel si tak musí nějaké sídlo firmy pořídit. Aby se vůbec mohl pustit do svého díla. Jenže je nasnadě, že někdo třeba objekt vhodný k podobnému využití nemá. Případně sice objekt má, ale takový, že se jím rozhodně nelze chlubit a že by tento zákazníky spíš odrazoval, než aby si získal jejich pozornost a přízeň.
A když tedy někdo nemá žádoucí sídlo? Pak si tento nemusí zoufat. A ani nemusí rychle shánět nějakou nemovitost, kterou by si pro tento účel koupil, a to v případě atraktivního objektu za hodně velké peníze. Když na to přijde, dá se totiž sehnat i jenom virtuální sídlo. A věřte mi, že se dá sehnat podobné pouze virtuální sídlo firmy levně, že to nemusí být žádný drahý špás, který by byl pro spoustu soukromníků nedostupný.
U takového virtuálního sídla si totiž podnikatel pořizuje jenom adresu, na kterou mu má chodit korespondence, plus mu zde třeba takovou poštu zpracují a přepošlou, podle dohody mu tu dají k dispozici kancelář s internetem, ale nic víc. Takže podnikatel získá sídlo, ve kterém se ale fyzicky nenachází, nepracuje tu. A za pouhou možnost využívat takové virtuální sídlo se pochopitelně ani moc neplatí. Je to docela levná záležitost, která prospěje kdekomu. Třeba i jen tomu, kdo chce, aby si veřejnost myslela, že má právě toto sídlo na známé adrese, která vzbuzuje důvěru a respekt, zatímco dotyčný podniká někde jinde, na daleko méně atraktivním místě.
A tak lze využít tuto možnost třeba i v Praze nebo Brně. A může na ni vsadit klidně kdokoliv.