Co potřebuje soukromý podnikatel především? Byť jsou tu potřeby často dost různorodé, tím nejhlavnějším jsou vždycky příjmy. Podnikání prostě musí vynášet, a to proto, že se podnikatelé musí sami uživit a také financovat chod svých firem. I kdyby se jim totiž dařilo sebehůř, nikdo jim žádné peníze nedá a všichni je nechají klidně i utonout v dluzích.
Takže podnikání musí vydělávat. To internetové pochopitelně nevyjímaje. A zisků se tu nikdy nedosáhne, pokud scházejí zákazníci.
Jenže právě to je často problémem těch, kdo podnikají na internetu. Takoví podnikatelé si sice pořídí web a to, co by na něm veřejnosti nabídli, jenže co je to všechno platné, když pak na takový web nikdo nezavítá a nikdo tak nereflektuje na to zde nabízené? Pak se to nevyvíjí rozhodně žádoucím způsobem.
Peníze jsou prostě v podnikání nezbytné. A tak jsou nezbytní i zákazníci, v případě internetových podnikatelů návštěvníci na jejich webech. A když tu není návštěvnost dostatečná, musí se prostě udělat něco, co ji zvýší. A jestli je v tomto ohledu na něco skutečně spolehnutí, jsou to SEO a PPC. Které sice pochopitelně nemohou a ani nedokážou nutit někoho z řad internetové veřejnosti, aby právě na určitém konkrétním webu nakupoval, ale mohou veřejnost oslovit a mohou ji přesvědčit, aby se o nějakou nabídku aspoň zajímala. A když je dost lidí, kteří si nabídku na nějakém webu prohlédnou, je docela pravděpodobné, že tu někdo z nich peníze i utratí. A tím se dosáhne toho, oč při podnikání jde.
A čím je PPC reklama lepší než optimalizace pro internetové vyhledávače a v čem naopak dominuje optimalizace v klání SEO versus PPC? Každá z těchto možností polepšení si má své přednosti, a proto záleží při výběru na tom, jak si zrovna potřebuje podnikatel polepšit. Zda rychle, vlastně okamžitě, ovšem jenom dočasně, nebo naopak pozvolna, ale dlouhodoběji.
A co je nejlepší? Přece obojí.